Salgsbetingelser

Partene
Selger er Tørka Kjøtt (IVAR HANSEN FJERDINGBY, Org.nr. 929 586 328), Støtterudvegen 52B, 2008 Fjerdingby, tlf. 413 16 132, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes som kjøper/kjøperen.

Betaling
Hos oss kan du betale med VISA, Mastercard og Vipps.
Kjøpsvilkår, ordrebekreftelse og all annen informasjon vedr. bestillingen din er på norsk. Vi tar forbehold om trykkfeil, pris- og produksjonsendringer samt utgåtte varer.

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen. Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak.

Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.

Frakt og leveringstid

Våre produkter er ferskvarer og sendes i løpet av 1-2 arbeidsdager etter at ordren er registrert. I tillegg må normalt 5-7 dager i frakt med Posten påregnes. Frakt tilkommer i pris, og beregnes etter postens satser basert på vekt og mål; fra kr. 70,00 til kr. 129,00. Vi sender normalt ikke til adresser utenfor Norge. MVA er inkludert i prisen.

Vi reserverer oss retten til å kansellere bestillinger dersom vi ikke finner en transportør som kan levere til kundenes område. Vi vil i så fall informere kunden så fort vi kan, og refundere bestillingen i sin helhet.

Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt produktet.

Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varen skal leveres hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.

Angrerett
Vi etterstreber den beste kvaliteten på kjøttet til en hver tid, men skulle ikke produktet stå til forventningene eller du mottar en vare som ikke er i tråd med vår standard - ønsker vi å høre fra deg.

Angrerettloven gir en generell rett på 14 dagers angrefrist fra leveringsdato for å angre på ditt kjøp. Vi sender angrerettskjema dersom du trenger det. Du må selv dekke fraktkostnadene for sending og retur av varene, og kan ikke sende i retur i postoppkrav. Frakten for produktene vi har sendt refunderes ikke.

Angrefristen begynner å løpe:

  • Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt.
  • Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.

Mangel ved varen - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist
Opplever du feil eller mangler er det derfor viktig at du tar kontakt med oss med en gang. Det er spesielle bestemmelser i Angrerettloven for tidsbestemte ytelser og varer som forringes raskt. Dette gjelder for eksempel enkelte mat- og drikkevarer (eksempelvis frukt og grønt, ferskvarer, bestillingsvarer, samt kjøl- og frysevarer), hvor den generelle angrefristen ikke gjelder.

De mest vanlige reklamasjonssakene

  • Holdbarhet: Har du kjøpt/fått levert en vare uten tilfredsstillende holdbarhet må du ikke nøle med å kontakte oss. 

  • Prisavvik: Har du opplevdt å bli belastet feil pris for en vare? Ta kontakt med oss og vi godskriver det som er belastet for mye.

  • Kvalitet: Har du fått kjøpt/levert en vare som ikke holder våre strenge krav til kvalitet vil du selvfølgelig få pengene tilbake.

  • Nettordre med leveransemangler: Mangler det en vare på leveransen fra nettbutikken, ta kontakt med oss og vi vil godskrive deg for den manglende varen.

Hva er gyldig og hva er ikke gyldig som reklamasjon?
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning  fra selgeren.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

Dersom varen er utsolgt
Vi forbeholder oss retten til å kansellere din bestilling eller deler av denne, dersom produkter er utsolgt. Du vil da få informasjon om dette via e-post og vi refunderer kjøpet så fort som mulig.

Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, opplever du feil eller mangler er det derfor viktig at du tar kontakt med oss med en gang. Vi vil imøtekomme deg så godt vi kan og finne en passende løsning slik at begge parter er godt i varetatt.

Spørsmål?
Spørsmål vedrørende ditt kjøp kan rettes til:
Tørka Kjøtt
v/ Ivar Hansen 
Støtterudvegen 52B
2008 Fjerdingby
Tel. 413 16 132
E-post: hei@tørkakjøtt.no